Ja, podróże i Lotnisko Modlin

Czytelnicy, którzy są ze mną nieco dłużej, wiedzą, że ze względu na mój niedosłuch bardzo boję się podróży. Pisałam o tym tutaj, a o ziszczeniu się największych obaw tutaj. Po latach oswoiłam pociągi i podróżuję nimi sama. Tym razem przede mną kolejne wyzwanie. Samotna podróż samolotem.

Lotniska i samoloty ogólnie mnie przerażają. Sama ilość zasad, zakazów i nakazów jest dla mnie stresująca. Poza tym samolotem w swoim życiu leciałam tylko raz i to lotem krajowym, obstawiona znajomymi. Mimo to i tak się wtedy stresowałam.

Wierzę w dobrą organizację. Jestem spokojniejsza, gdy wiem, że wszystko jest zorganizowane, że posiadam wszelkie niezbędne informacje. Dlatego, choć do mojej podróży zostało jeszcze trochę czasu, to już teraz zaczęłam czytać regulamin lotniska i linii lotniczych, aby nic mnie nie zaskoczyło.

Kluczową sprawą była dla mnie informacja, czy na lotnisku mogę liczyć na pomoc asystenta osób niepełnosprawnych. Wiem, że na Lotnisku Chopina coś takiego istnieje, ponieważ po aferze z nimi w roli głównej, którą tu opisywałam, odezwał się do mnie ich pracownik odpowiedzialny za obsługę osób niepełnosprawnych i poinformował mnie, co muszę zrobić, aby taką pomoc w przyszłości uzyskać. Rzecz w tym, że mój lot jest z Modlina. Na stronie znalazłam informację, że „dbając o wysoki poziom usług lotnisko, służy pomocą osobom niepełnosprawnym”.

Nauczona doświadczeniem, że w naszym kraju niepełnosprawny = na wózku inwalidzkim, napisałam prywatną wiadomość za pośrednictwem oficjalnego fanpage lotniska, w której dokładnie wyjaśniłam, jaki jest mój problem i jakiej oczekiwałabym pomocy oraz oczywiście spytałam, czy lotnisko może to zapewnić. W odpowiedzi dostałam lakoniczną odpowiedź z linkiem do tekstu, który już czytałam. Od razu odpisałam więc, że czytałam informacje zamieszczone na stronie, ale nie są one dla mnie wystarczające, dlatego postanowiłam napisać wiadomość prywatną. Moja odpowiedź została odczytana i cisza. Czekałam ponad 24 godziny na jakąkolwiek odpowiedź, ale się nie doczekałam. Żeby było jasne: nie miałabym pretensji do lotniska, gdyby jego przedstawiciel odpisał, że nie są w stanie zapewnić mi takiej pomocy. Mam pretensje o to, że mnie olali i nie raczyli odpowiedzieć na jedno, proste pytanie.

Ponieważ odpowiedzi od osoby odpowiedzialnej za ich fanpage się nie doczekałam, moja siostra postanowiła zadzwonić na numery podane w linku, który otrzymałam i zdobyć informacje tą drogą. Próbowała, próbowała i próbowała i też jej się nie udało, bo nikt nie odbierał. Pod tym samym numerem powinno zgłaszać się potrzebę skorzystania z pomocy dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Czyli tak naprawdę osoba z żadną niepełnosprawnością nie jest w stanie otrzymać pomocy na lotnisku Modlin. Gdyby nawet moja niepełnosprawność była „standardowa”, to lotnisko i tak ma mnie gdzieś.

Odpowiedź lotniska była mi potrzebna po to, by zorganizować sobie tę podróż. Chodziło o to, bym wiedziała, czy mogę liczyć na kogoś, czy tylko na siebie. Tutaj opcja, aby ktoś z rodziny mi towarzyszył odpada, gdyż osoba towarzysząca może mi być ze mną tylko do bramek odprawy, a dalej już nie. Dlatego przydałby mi się ktoś kto mnie pokieruje, kto będzie moimi uszami. Zwłaszcza, że nie mam doświadczenia w podróżowaniu samolotem.

Są też plusy sytuacji. Na moim prywatnym profilu na facebooku napisałam post o zbliżającej się podróży lotniczej i moim stresie. Ot, tak, po prostu. Mam cudownych znajomych. Wielu zostawiło komentarz wspierający, z propozycjami jak ułatwić mi podróż, co, w którym momencie mam zrobić, by było sprawniej, na co powinnam zwrócić uwagę. To było naprawdę miłe. Zakładam, że dla nich stresuję się za bardzo, problem wydaje im się wydumany, ale nikt go nie wyśmiał, a wszyscy zaakceptowali, że tak mam i postarali się mi pomóc, uspokoić mnie, choć przecież nie musieli. To daje wiarę w ludzi, więc wierzę, że i na lotnisku znajdą się życzliwe osoby, które mi pomogą, jeśli o to poproszę, skoro lotnisko mimo „wysokich standardów obsługi pasażerów” nie jest w stanie tego zapewnić.

(Visited 648 times, 1 visits today)
Navigate